Tworzenie aplikacji mobilnych

Już teraz większość odwiedzin stron odbywa się przy użyciu urządzeń mobilnych. Czy Twoja firma jest już na to gotowa i posiada aplikacje mobilne?

Z jakich urządzeń przeglądamy internet?

Urządzenia mobilne (smartfony) 0

Komputery osobiste (laptopy i komputery stacjonarne) 0

Tablety 0

Źrodło: Raport firmy Gemius (sierpień 2019)

Wybrane zalety aplikacji mobilnych

  • Wygodniejsze dla użytkowników w porównaniu do stron internetowych
  • Możliwość personalizacji i dopasowania do indywidualnych potrzeb klienta
  • Badanie potrzeb klientów w czasie rzeczywistym (real-time marketing)
  • Działają w trybie offline
  • Ułatwienie poprzez rejestrację i logowanie społecznościowe
  • Zatrzymują klientów na dłużej (zainstalowane aplikacje często zostają na smartfonach, a strony klienci opuszczają i mogą już nie wrócić)
  • Aspekt wizerunkowy i prestiżowy (wyróżnienie się na tle konkurencji)

Przykładowe możliwości aplikacji mobilnych

Powiadomienia push

Powiadomienia push to z pewnością jedna z najbardziej przydatnych i popularnych funkcji aplikacji mobilnych. Dzięki powiadomieniom możemy być w stałym kontakcie z użytkownikami aplikacji, a oni mogą otrzymywać precyzyjnie wybrane przez siebie powiadomienia. Dzięki temu my otrzymujemy wyjątkowo skuteczne narzędzie komunikacji, a użytkownicy i klienci wygodne i dopasowane do swoich potrzeb informacje.

Utrzymywanie kontaktu z marką

Firmowa aplikacja mobilna to bardzo skuteczne narzędzie do utrzymywania kontaktu klienta z naszą firmą. Pobierając aplikację klient najczęściej tym samym zgadza się na naszą obecność na swoim telefonie i na określoną komunikację marketingową. Mogą to być informacje o aktualnych promocjach, rabatach, konkursach lub innych okazjach. Gdy klient wejdzie na naszą stronę to najczęściej parę chwil później ją opuszcza i może już nie wrócić. Pobierając naszą aplikację ma z nami stały kontakt, co jest bezcennym kanałem komunikacji marketingowej, jeszcze często ignorowanym przez nieświadome firmy.

GPS

GPS to bardzo często wykorzystywana funkcja w aplikacjach mobilnych. Dzięki geolokalizacji możemy nie tylko wyznaczyć trasę, czy odnaleźć naszą pozycję na mapie, ale również skierować bardzo precyzyjne działania marketingowe np. do klientów, którzy znajdą się akurat w pobliżu naszej firmy, sklepu czy lokalu usługowego z ofertą rabatu, czy atrakcyjnej promocji.

Skanowanie dokumentów

W wielu przypadkach smartfon w połączeniu z aplikacją mobilną może służyć np. jako skaner dokumentów, faktur, umów, które od razu mogą być umieszczane w bazie danych systemów IT. To bardzo wygodna funkcja mająca wiele zastosowań np. w systemach workflow (obieg dokumentów), CRM, systemach księgowych, usługach prawnych online i w wielu innych.

Skanowanie kodów kreskowych (EAN), QR

Aplikacje mobilne są świetnym narzędziem do skanowania kodów kreskowych (EAN) lub kodów QR. Dzięki nim skanując kod kreskowy możemy np. szybko sprawdzić informacje o danym produkcie, jego składzie, dodać go do listy zakupów itp. W przypadku kodów QR możemy zostać przeniesieni na wybraną stronę WWW, możemy dodać kontakt do naszej bazy kontaktów np. w telefonie, wysłać e-mail, SMS, czy pobrać zawartość tekstową lub multimedialną.

Wykonywanie pomiarów

Korzystając ze smartfona można wykonywać pomiary w sytuacjach, gdy nie posiadamy przy sobie miarki lub gdy wyniki pomiarów chcemy od razu zaimportować do aplikacji mobilnych np. w aplikacjach do projektowania wnętrz, tworzenia aranżacji itp.

Rozszerzona rzeczywistość / Wspomagana rzeczywistość

Rozszerzona rzeczywistość / Wspomagana rzeczywistość (AR, z ang. Augmented Reality) to upraszczając nakładanie na siebie obrazów ze świata rzeczywistego z wykorzystaniem kamery smartfonu i obrazu wirtualnego dostarczanego przez aplikację mobilną. Daje to ogromne możliwości praktycznych zastosowań od nakładania mebli, czy elementów dekoracji wnętrz na obraz pomieszczenia widziany w kamerze telefonu, po gry typu Pokemon Go, gdzie gracze odszukują Pokemonów spacerując w świecie rzeczywistym. Wspomagana rzeczywistość to jeden z najbardziej popularnych trendów w tworzonych obecnie aplikacjach mobilnych.

Formularze online

Jedną z najprostszych funkcji aplikacji mobilnych jest możliwość wypełniania formularzy online, które są od razu zapisywane w bazie danych. Dodatkową zaletą jest tutaj możliwość korzystania z formularza również w wersji offline, np. przez przedstawicieli handlowych, którzy muszą wykonać jakiś raport, a znajdują się akurat w miejscu z ograniczonym zasięgiem lub całkowicie bez zasięgu sieci komórkowej.

Szybkie płatności mobilne

Użytkownicy internetu nie tylko korzystają z niego coraz częściej z urządzeń mobilnych, ale również coraz częściej kupują poprzez aplikacje mobilne. Jest to doskonała okazja, by wdrożyć w aplikacji funkcję szybkich płatności online.

Sterowanie urządzeniami

Aplikacje mobilne mogą być wykorzystywane do sterowania urządzeniami. Obecnie coraz więcej urządzeń jest podłączonych do internetu. Powstały określenia takie, jak internet rzeczy zwany zamiennie jako internet przedmiotów, ang. Internet of ThingsIoT. Dzięki temu możemy sterować takimi urządzeniami np. z poziomu aplikacji mobilnych.

Pobieranie danych z urządzeń specjalistycznych

Wykorzystując specjalne kanały i protokoły komunikacji aplikacje mobilne mogą pobierać w czasie rzeczywistym dane z urządzeń specjalistycznych podłączonych do internetu. Dziś już nikogo nie dziwią aplikacje odczytujące np. dane pogodowe, informacje o stanie urządzeń domowych z inteligentnych domów, systemów alarmowych, zabezpieczeń i wielu innych.

Dyktafon, rozpoznawanie dźwięków

Smartfony, niezależnie od tego, czy działają na systemie Android czy iOS, mają wbudowaną funkcję rejestrowania dźwięków otoczenia. Może być ona wykorzystywana zarówno do rejestrowania nagrań jako dyktafon i np. dodawania notatek głosowych w systemie CRM, czy wydawania aplikacji mobilnej poleceń głosowych, ale także do rozpoznawania dźwięków. Funkcja ta jest wykorzystywana np. w popularnej aplikacji Shazam, która służy do rozpoznawania piosenek, których aktualnie słuchamy.

Podcasty

Coraz więcej firm tworzy wartościowe materiały audio w formie tzw. podcastów. Upraszczając są to nagrania, które możemy odsłuchać z poziomu telefonu np. jadąc gdzieś samochodem, czekając w kolejce lub będąc na spacerze. Dzięki aplikacji możemy dostarczać takie materiały bezpośrednio do telefonu naszych klientów i informować ich o nowych materiałach audio.

Programy lojalnościowe

Masz problemy z lojalnością klientów? Programy lojalnościowe to kolejny obszar wykorzystania aplikacji mobilnych. Rejestruj i premiuj zakupy klientów dokonywane w określonych punktach handlowych, zachęć klientów do zbierania punktów i wymieniania ich na atrakcyjne nagrody lub rabaty na Twoje produkty lub usługi.

Grywalizacja

Chcesz zmotywować swoich pracowników lub klientów do określonych działań? Szukasz niestandardowych pomysłów, które ich do tego zachęcą? Stworzymy dla Ciebie aplikację mobilną wykorzystującą mechanizmy grywalizacji. Grywalizacja to zastosowanie mechanizmów znanych z gier  do motywowania do określonych działań poprzez zabawę i rywalizację.

Integracje z systemami chmurowymi

Twoja firma posiada system lub oprogramowanie dostępne online np. w tzw. chmurze? Skontaktuj się z nami i sprawdź, czy możemy wykonać aplikację mobilną i zintegrować ją z Twoim systemem.

Zdalne zarządzanie firmą, zarządzanie projektami

Dla osób dużo podróżujących lub często przebywających poza firmą aplikacja mobilna może być świetnym narzędziem skutecznego zarządzania firmą, czy zarządzania projektami. Podejmowanie decyzji biznesowych, delegowanie zadań, autoryzacja dokumentów, sprawdzanie statusu spraw, czy bieżącej sytuacji w firmie z wykorzystaniem aplikacji mobilnych stało się prostsze i bardzo wygodne.

Szukasz pomysłu na aplikację mobilną dla Twojej firmy? Potrzebujesz inspiracji? Masz dodatkowe pytania lub potrzebujesz wyceny?

 

Skontaktuj się z nami